2 Haziran 2009 Salı

Akşam Yemeği Daveti



Gecen cumartesi aksami arkadaslarimizi aksam yemegi icin agirladik. Harika sohbetlerle gecen bir aksam oldu. Turkiye'ye ozgu tatlarla donatilmis masamiz, arka plandan Turk muzigiyle eslesince kendimizi adeta Turkiye'de hissettik. Canim arkadaslarim; bu aksami bizimle paylastiginiz icin cok tesekkur ederim!
Evettt..Simdi menume ve tariflere gecmek istiyorum. Menumde cesitli mezeler ve zeytinyaglilar vardi: dilimlenmis cedar peyniri, kozlenmis kirmizi biber sarmasi, zeytinyagli patlican dolmasi, acili ezme, yogurtlu patlican ezmesi, rus salatasi, zeytinyagli barbunya, yesil salata ve sebzeli muffinler. Ana yemek olarak kremali brokolili tavuk, pilav ve firinda kizartilmis biberiyeli patates sundum. Bu sefer, sizin icin ekstra begenilen tariflerimi paylasmak istiyorum. Ana yemek de oldukca ozeldi ama onu bir dahaki pisirmem de ozel olarak yer ayirmak istiyorum. Ilk olarak sebzeli muffinlerle baslamak istiyorum; iste tarif:
Malzemeler: 1 adet kabak, 1 adet patates, 1 adet kuru soğan, 1 yumurta, 1 su bardağı yoğurt, yarım çay bardağı sıvı yağ, yarım demet dereotu, 1 paket kabartma tozu, aldığı kadar un, tuz.
Yapilisi: Yumurta tuz ile çırpılır. Sıvı yağ, yoğurt ilave edilip çırpılır. Soğan yemeklik doğranır, kabak ve patates rendelenir, dereotu ince kıyılır. Sıvı karışıma eklenir. Aldığı kadar un (asagi yukari 1,5 su bardagi) ve kabartma tozu ilave edilip çırpılır. Muffin kalıplarına muffin kagitlarindan koyup eşit şekilde paylaştırılır. 150 derecede pişirilir.

Zeytinyagli patlican yemegi enfesti..Imambayildiyi andiriyordu. Zeytinyagli patlican yemegi Hatice'ye ait; bu harika tarif icin cok tesekkur ederiz! Tarife burdan ulasabilirsiniz: http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2008/03/malzemeler.html

Bugunluk son olarak sizlerle kozlenmis kirmizi biber sarmasini paylasmak istiyorum. Bu tarif oldukca basit ama bir o kadar da lezzetli.. Bu tarifi deneyince kozlenmis kirmizi biber, beyaz peynir ve cevizin ne kadar cok yakistigini goreceksinz; hayal etmesi zor degil, dimi?? Oncelikle kirmizi biberleri firinda kozledim. Daha sonra genisligi 5-6cm olacak sekilde uzunlamasina kestim. Ic malzemesi icin ben beyaz peynir ve ricotta peynirini esit miktarlarda karistirdim. Ricotta peyniri bizim lor peynirimizin Amerika'daki versiyonu. Bu peyniri kullanmamin amaci daha kremamsi bir ic hazirlamakti. Bir miktar ceviz ve zeytinyagi ekleyip karistirdim. Her biber parcasina asagi yukari bir yemek kasigi ic ekleyip biberleri sardim ve kurdanla tutturdum. Afiyet olsun!!

1 yorum:

DENiZ dedi ki...

Valla unutamayacagim patlican mezelerini gorunce Tunc'un gozler yasarmis bir sekilde sana sarilisini ;)

Harika bir yaz aksami enfes yemeklerinle suslendi ve ortaya unutulmaz bir ani cikti, hersey icin tekrar tesekkurler Esracim!