2 Kasım 2009 Pazartesi

DÜĞÜN ÇORBASI

Oglum icin sık sık corba yapiyorum ve ozellikle kis aylarinda corbalar favorim.. Dugun corbasi ise et suyu ve et ile yapildigindan cocuklar icin de inanilmaz faydali ve lezzetli. Tarifin orijinali 1 adet kuzu gerdaniyla yapiliyor ama ben burada bunu bulmak mumkun olmadigindan evde bulundurdugum ve yemeklerde kullandigim kuzu etiyle yaptim.

Malzemeler
: 1 adet kuzu gerdani (bulamazsaniz; ben 2 adet pirzola buyuklugunde kemikli kuzu etini hasladim, ve etlerini kullandim), 2 corba kasigi un, 1 corba kasesi yogurt, yarim limonun suyu, 1 tutam dereotu yeteri kadar su (ben eti hasladigim suyu kullandim), tuz

Yapilisi: Ete su ilave edip pisirin. Etler pisince tencereden alip, bicak yardimiyla cok kucuk parcalar halinde dograyin. Etleri tekrar ayni tencereye koyup tekrar kaynatiyoruz. Terbiye icin; yogurdu, unu ve limon suyunu yarim su bardagi suyla birlikte karistirin. Kaynamakta olan corbanin suyundan bir miktar terbiyeye alip karistirin. Ocagi yuksek atese getirin ve harli kaynatin. Harli kaynarken terbiyeyi corbaya yavas yavas ilave edin (Burada acele etmeyin, terbieyiyi corbaya yavas yavas yedirmelisiniz). Tuzunu ilave edin. Tavada tereyagini eritip corbaya ekleyin. Ince dogranmis dereotu ile servis yapin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: