19 Kasım 2009 Perşembe

Zeytinyağlı Yaprak Sarması


Uc haftadir esimin doktora hayatindaki en yogun ve stresli zamani yasadik ve nihayet gecen sali bir sunumla sona erdi. Ben de onun komitesi icin asagidaki resimde gordugunuz ikramlari hazirladim. Acaba yaptiklarim begenildi mi diye dusunurken, esimin sunumunun cok begenilmesi yemekleri bana unutturdu bile, cunku bu sıkıntılı 3 hafta mutlu sonla sona ermisti..


Bugunku tarif yaptigim zeytinyagli yaprak sarmasi. Daha once yaptigim kara lahana sarmasinin zeytinyaglisini yaptim; uzumlu ve fistikli! Siz isterseniz normal asma yaprakla da yapabilirsiniz ama ben kara lahana ve paziyi sarmada cok daha leziz buluyorum. Kara lahaninin hazirlanisi ve sarilmasini gormek icin daha onceki tarife gidebilirsiniz, cunku bu tarifin sadece ici farkli:



Zeytinyagli Yaprak Sarmanin Ici Icin
:
Asagidaki malzemeleri ben 3 demet kara lahana icin kullandim; icin miktarini siz de yaptiginiz kara lahana miktarina gore degistirebilirsiniz.

Malzemeler: 2 adet irice kuru sogan, 1 cay bardagi zeytinyagi, 3 kasik dolmalik fistik (miktari zevkinize gore de ayarlayabilirsiniz), 2 su bardagi pirinc, 3 yemek kasigi kus uzumu, 1 tatli kasigi tarcin, tuz, karabiber, nane, yarim limonun suyu.

Yapilisi: Kara lahana yapraklarini daha onceki tarifteki gibi hazirlayin. Ici icin, ince dogranmis sogani ve dolmalik fistigi zeytinyaginda kavurun. Daha sonra pirinci ekleyip kavurmaya devam edin. Daha sonra kus uzumu, baharatlari ve limon suyunu ekleyin. 2 bardak ilik su ekleyip kisik ateste pisirin. Yapraklari daha onceki tarifte oldugu gibi sarip tencereye dizin. Sarmaniz bittikten sonra, Uzerine zeytinyagi gezdirip, uzerini gececek kadar su koyun ve cam tabakla kapatip tencerenin kapagini kapatin. Kisik ateste pisirin. Afiyet olsun!

COK YAKINDA: Ebruli (Kakaolu Kek), Kuru Kayilisi ve Bademli Kurabiyeler, ve Ucgen Borek!

Hiç yorum yok: