25 Ekim 2009 Pazar

Kağıtta Sebzeli Somon Balığı



Her zaman yaptigim klasik izgara somona hem cok pratik hem de leziz bir alternatif oldu 'kagitta sebzeli somon'. Harika sosla lezzetlenmis diri sebzeler esliginde suyunu kaybetmeden pisen nefis somon hem cok saglikli hem de cok lezzetliydi. Bu tarifi Rachel Ray'in programindan ilham alarak yaptim fakat o bambaska bir balik cesidi, ve soslar kullaniyordu. Siz de cesitli balik, soslar ve sebzelerle cok farkli alternatifler yaratabilirsiniz.

Yapilisi: Goz karari yaptigim icin olcu vermeden tarif ediyorum. Zevkinize gore malzemeleri ve miktarlarini degistirebilirsiniz. Ben sebze olarak yesil biber, donmus taze fasulye, kirmizi sogan ve havuc kullandim. Hepsini resimdeki gibi dogradim. Resimdeki gibi buyukce bir kaseye yagli kagit koyup sebzeleri 1 porsiyon olacak sekilde kat kat yerlestirdim. Daha sonra somon dilimlerini koydum. Somonlari 3-4 cm genisliginde dilimleyip koymanizi tavsiye ederim cok daha kolay piser. En sonda, zeytinyagi-limon-tuz karisimindan olusan basit sosu gezdirdim. Ve katlayarak yagli kagidi kapattim. Ben 2 porsiyon hazirladim, siz kac kisiyseniz ona gore miktari azaltip cogaltarak porsiyonlar hazirlayabilirsiniz. Onceden isitilmis firinda 15-20 dakika pisirdim. Afiyet olsun!








Hiç yorum yok: